Jokaisen etätyöläisen ja itsensä kehittäjän paras kaveri

3 to-do sovellusta etätyön tueksi

To do- sovellus on apuna työn ja vapaa-ajan organisointiin ja tehtävien helppoon järjestelyyn.

Työskentelyn ja työtapojen muuttuessa jatkuvasti etenkin etätyöskentelyn suuntaan, voi projektinhallintatyökaluista olla korvaamatonta apua päivittäisiin askareisiin niin kotona kuin töissäkin.

Parhaimmillaan to do -sovellus auttaa parantamaan tuottavuutta, helpottamaan työskentelyä sekä tekemään arjesta järjestelmällisempää.

Työtehtävät hoituvat yhä järjestelmällisemmin sekä tehokkaammin, kun niiden järjestelemiseen ja priorisointiin on oma alustansa. Näin myöskään pienet työtehtävät eivät unohdu suurempien alle, vaan kaikki voidaan hoitaa ajallaan ja järkevällä aikataululla.

Alla esittellemme kolme suosittua ja toimivaa to do -sovellusta: Todoistin, Mondayn ja Any.do:n. Olisiko jokin näistä paras to do-sovellus sinun tai yrityksesi tarpeeseen?

Todoist – suosittu to do -sovellus

2-list

Todoist -sovelluksen avulla pysyt perillä suoritettavista tehtävistä missä ja milloin tahansa. Selkeän ja aina ajantasaisen suoritettavien tehtävien listan avulla pysyt kärryillä tehtävillä olevista asioista, sovelluksen järjestellessä ja priorisoidessa asiat puolestasi.

Aina kauppalistoista suuriin työtehtäviin, on työlistaa ja tehtäviä mahdollista jakaa niin perheen kuin työtiiminkin kesken. Sovelluksen toimintojen avulla pysytte perillä myös siitä, mitä kukin vuorollaan tekee. Samalla voitte varmistua siitä, ettei yksikään työtehtävä jää kiireen ja epähuomion takia tekemättä.

Hinnoittelussa Todoist tarjoaa kolme vaihtoehtoa – Ilmaisversion, Premium -version ammattilaisille, sekä Business -version tiimeille.

Ilmaisversiossa käytettävänä on enintään 80 projektia, sekä enintään 5 käyttäjää projektia kohden, Premium -version tarjotessa projekteja jopa 300. Muita Premium -version lisäominaisuuksia ovat muistutukset, kommentit, tunnisteet sekä tuottavuustrendit. Business -versiossa projekteja käyttäjää kohti on jopa 500, version sisältäessä lisäksi tiimilaskutuksen sekä tuen.

Premium -versio kustantaa käyttäjälleen 3-4 euroa kuukausittain, Business -version maksaessa puolestaan noin 5-6 euroa kuukausittain.

Todoist -sovellus on ladattavissa sekä Android- että iOS- laitteisiin, sekä macOS- ja Windows- käyttöliittymää hyödyntäviin tietokoneisiin. Sovellus toimii moitteettomasti myös suosituimmilla selaimilla, kuten Chrome, Edge, Firefox, Opera sekä Safari. Tehtäviä on mahdollista hallita myös sähköpostista, lisäten saapuneita sähköposteja suoraan suoritettaviksi tehtäviksi.

Kaiken kukkuraksi tehtäviä on mahdollista hallita ja kirjata myös Apple Watch- sekä Android Wear -älykellolla.

Any.do – Edullinen ja monipuolinen to do -sovellus

organize your life

Any.do on erittäin kätevä to do -sovellus niin arjen askareiden, kuin työtehtävienkin suunnittelemiseen. Sovellus ilmoittaa käyttäjälleen suoritettavat askareet automaattisesti, jonka jälkeen ne on mahdollista lykätä, poistaa tai merkitä suoritetuksi.

Muita hyödyllisiä toimintoja Any.do -sovelluksessa ovat muun muassa kauppalista, ajankäytön seuranta, jatkuva tehtävien synkronointi eri laitteiden välillä, muistutukset sekä yhteensopivuus kodin älylaitteiden ja virtuaalisten assistenttien välillä.

Hinnoittelussa Any.do tarjoaa kolmea versiota – Ilmaisversio, Premium -versio yksityishenkilöille sekä Teams account suuremmille työporukoille ja yrityksille. Premium -version vuosimaksu on kertamaksuna noin 50 euroa, kun taas suuremmille tiimeille sovellus maksaa hieman yli 4 euroa per henkilö kuukaudessa.

Ilmaisversio on nimensä mukaisesti täysin ilmainen, tämän kuitenkin vaikuttaessa rajusti käyttökokemukseen sekä saatavilla oleviin toimintoihin.

Any.do -sovellus toimii lukuisilla alustoilla, kuten Android, iOS, Chrome, Web, Mac, Windows, PC, iPad, Gmail sekä jopa Apple Watch ja Android Wear -alustoilla. https://www.youtube.com/embed/2nkllLD0x6o?controls=1&rel=0&playsinline=0&modestbranding=0&autoplay=0&enablejsapi=1&origin=http%3A%2F%2Fkotioffice.fi&widgetid=3

Monday – To do -sovellus yrityksen tarpeisiin

Aiemmin nimellä Dapulse tunnettu Monday on kätevä projektinhallintatyökalu, joka soveltuu lähes kaikkien yrityksen osa-alueiden hoitamiseen. Sovellus on tehty erittäin miellyttäväksi käyttää sen visuaalisesti selkeän ulkoasun sekä yksinkertaistettujen toimintojen ansiosta. Kyseessä onkin siis yksi markkinoiden parhaimmista sovelluksista niin käyttömukavuuden, kuin monipuolisuutensakin ansiosta.

Monday on saatavilla neljässä eri paketissa – Basic, Standard, Pro sekä Enterprise.

Basic -paketissa rajoitettua ovat esimerkiksi tallennustila, haku sekä suodatus. Myös muita kriittisiä toimintoja puuttuu, jotka löytyvät luonnollisesti kalliimmista paketeista. Basic -paketin hinta on noin 10 euroa kuukaudessa per käyttäjä.

Myös Standard -paketissa törmätään rajoitettuun tallennustilaan, kuitenkin haun ja suodattimen toimiessa kaikilla kriteereillä tehokkaasti. Myös uusia toimintoja on luvassa, kuten API, visuaalinen aikajana sekä boardien jakaminen kaikille. Standard -paketin hinta kuukaudessa on noin 12 euroa per käyttäjä, tämän ollessa samalla kaikista suosituin paketti.

Pro sekä Enterprise -paketit sisältävät kumpainenkin rajoittaman tallennustilan, sekä rajattoman määrän vieraita. Enterprise -pakettiin sisältyy lisäksi myös henkilökohtainen avustaja, kehittyneempi turvallisuus, VIP -tuki sekä yleisesti nopeampi käyttöliittymä.

Pro -paketin hinnaksi muodostuu kuukaudessa 20 euroa per käyttäjä. Enterprice -paketin haluavan tulee kuitenkin ottaa yhteyttä Mondayn asiakaspalveluun parhaimman pakettikokonaisuuden ja hinnan muodostamiseksi.

Mondayn projektinhallintatyökalu on saatavilla sovelluksena Windows- sekä Mac tietokoneille, ohjelman toimiessa kuitenkin moitteettomasti myös internetselaimella. Sovellus on ladattavana Android -laitteille Google Play kaupasta, sekä iOS- laitteille iTunesista. https://www.youtube.com/embed/ObkWrfukomA?controls=1&rel=0&playsinline=0&modestbranding=0&autoplay=0&enablejsapi=1&origin=http%3A%2F%2Fkotioffice.fi&widgetid=5

To do -sovellus arkea helpottamaan

Projektinhallintaan ja työtehtävien suunnitteluun tarkoitetut sovellukset voivatkin siis helpottaa niin yksittäisen työntekijän, kuin myös koko tiimin välistä työskentelyä ja tehtävien hoitamista.

Sovellusten toimiessa niin nettiselaimella, tietokoneella, puhelimella kuin myös älykellolla, on tehtäviä ja niiden etenemistä helppoa seurata reaaliajassa.

Itselle tai tiimille paras sovellus on kuitenkin löydettävä vain kokeilemalla. Onneksi sovellukset tarjoavatkin vaihtoehtoisesti joko ilmaisversion tai ilmaisen kokeilujakson, jonka aikana esimerkiksi helppokäyttöisyys ja sovelluksen tarjoamat mahdollisuudet tulevat esille.

Hyvän työtehtävien suunnitteluun valittavan sovelluksen tulisi kuitenkin olla helppokäyttöinen, jolloin suunnitelman ja tehtävien etenemisen seuraaminen on selkeää ja vaivatonta.


Muita mielenkiintoisia aiheita muualta:

Outlet myymälät
Mobilepay ei toimi
affiliate markkinointi
Johanna Puhakka
Digitaalinen markkinointi
Asuntomarkkinat
Etätyö
Shein vaatteet

Lisää aiheesta sen vierestä

Kotioffice.fi

etätyöläisen paras kaveri

Kotioffice.fi on jokaisen etätyöläisen ja paikasta riippumattoman työn tekemistä kiinnostuneen sivusto. 

Suositukset
Mainoksia
Tutustu